woensdag 28 december 2022

In den Wolken

"In den Wolken!"
1.
De huizenmarkt stort in. Dat is minder erg dan dat de huizen zelf instorten. Toch?

2.
Ik was in de Kalverstraat.
In het kapitalisme is alles erop gericht de consument verslaafd te maken en verslaafd te houden.

Wat is het verschil tussen tot slaaf gemaakten en verslaafd gemaakten?
Die laatsten zien hun "ketenen" komisch genoeg voor sieraden aan!

3.
"In den Wolken!

4.
Naarmate ik ouder word kan ik er slechter tegen als mensen dingen uit hun handen laten vallen.

5.
We zijn in het wonderlijkste tijdperk van onze geschiedenis terecht gekomen. Een tijdperk namelijk dat alle voorafgaande geschiedenis het liefst ongedaan wil maken. Wij kunnen onze geschiedenis niet meer verdragen. Ik weet nog niet of dit een goed of een slecht teken is.

6.
Als ik droom, droom ik stroomopwaarts.

7.
De taal is de sloerie van de wereld.
 

¹ Uit de film Triangle of Sadness

Geen opmerkingen:

Een reactie posten