maandag 28 februari 2022

Vandaag is de dag dat ik mijn ziel ga verblijden

Los Panchos
1.
G.: "Dat is geen winterkoninkje."
Ik: "Dat is wel een winterkoninkje."

2. (M. (20) doet een duif na)
Hoehoe-hoe
Hoehoe-hoe
Hoehoe-hoe
Hoe

3.
"Hé, dat is Johnny Depp!"
"Nee hoor, dat is Sean Penn."
"Hè? Sean Penn? Maar wie is dan Johnny Depp?"

4.
A. had pijn aan zijn been.
Ik vroeg aan hem of hij de oefening Downward facing dog kende.
Nee, kende hij niet.
Kende hij dan de Five point palm exploding heart technique?
Ook niet (wel eens van gehoord).
Kende ik, vroeg A. terug, de oefening Embrace the tiger and return to the mountains?
Kende ik niet.

5. (Twee nieuwe woorden)
Oncurrent
(geen concurrent).
Onteressant (niet interessant).

6.
Ik heb een vorm van zelfkritiek ontdekt die een vorm van zelfverheerlijking is. Maar daar ga ik het een andere keer over hebben.

7.
"Vandaag is de dag dat ik mijn ziel ga verblijden"

(Uit: een liedje van de band Los Panchos dat S. opzette toen ze op bezoek was).

8.
T. is zeer bedreven in het zeggen van iets gemeens in de vorm van iets liefs. Bijvoorbeeld:
"Ik hoop heel erg voor je dat je later geen ondraaglijke spijt krijgt."

9.
Als je de geschiedenis van de mens als een vallen beschouwt in plaats van als een stijgen of klimmen
en waarom niet?, dan is er wel degelijk een teleologie mogelijk.
Toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten