zaterdag 18 september 2021

Over wodka

Bespochmelnaja wodka

Schuin tegenover me zat E. Hij hield voor de tweede keer in zeven jaar een lezing over wodka¹.
"Waar ging je vorige lezing over wodka ook weer over?" vroeg ik hem
"Over wodka," antwoordde hij.
Recht tegenover me zat een fragiele dame die me deed denken aan tante A.  Halverwege de avond zei ze:
"Nachtmerries komen doordat je het te warm hebt."
Ze wees met name op de kwalijke invloed van te warme voeten.
Links van me zat J. Hij zat de hele avond te kletsen met iemand die mogelijk van adel is.
En rechts zat S., die aan de Levantkade woont. J. en ik hielpen haar met het leegdrinken van haar glaasjes wodka. Dat wil zeggen: zij goot telkens de helft van haar wodka in onze glaasjes en wij dronken het behulpzaam op.
De volgende ochtend had ik een kater, maar zoals gebruikelijk bij wodka was het geen troebele kater.
Het was een heldere kater.
Dat meldde ook J.
Het liefst hadden we de hele avond wodka van het merk Bespochmelnaja de Katerloze gedronken, maar die was niet voorhanden. 

 ¹ Op de KNSM Sociëteit, die P. en ik dertien jaar geleden zelf hebben opgericht als experiment met de tijd en deels naar het voorbeeld van Catharina de Grote's Hermitage

Geen opmerkingen:

Een reactie posten