dinsdag 1 september 2015

De kunst van het navelstaren is in het verdomhoekje terecht gekomen


Ilya Prigogine 1917-2003
In verband met m'n psychologie op basis van onze perceptie van tijd ga ik het boek Orde uit Chaos* van Ilya Prigogine aanschaffen.
Het boek is verschenen in 1980.
Ik was toen 22 jaar.
Ik hoop dat ik het nog ergens nieuw kan krijgen.
Ik vind het niet prettig boeken te lezen die eerder al door anderen gelezen zijn.
Ik tref er soms vieze dingetjes in aan.
Daardoor kom ik zelden in een bibliotheek of een antiquariaat.
Mijn psychologie op basis van onze perceptie van tijd is deels gegrondvest op de beoefening van de in het verdomhoekje terecht gekomen kunst van het navelstaren (ὀμφᾰλόσκέψῐς spreek uit: omfaloskepsis).

* Oorspronkelijke titel: La Nouvelle Alliance

Uit de serie Bijdrage aan een psychologie op basis van onze perceptie van tijd
Uit de serie De tijd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten