maandag 5 januari 2015

Ik kan alleen nog buiten roken

N
Maanbeschenen nacht
aarmate ik ouder word slaag ik er beter in om te doen wat ik me heb voorgenomen.
Dit komt doordat ik begin te twijfelen aan m'n onsterfelijkheid.
Ik heb me (bijvoorbeeld) twee maanden geleden voorgenomen om vijftig liedjes van de Beatles uit m'n hoofd te leren en ik kan er nu zeven. Als het zo doorgaat, dan kan ik die vijftig liedjes over twaalf maanden.

Ook heb ik me voorgenomen naar de film The Imitation Game te gaan en ook dat gaat donderdagavond gebeuren. De film gaat over Alan Turing.
Tenslotte heb ik me voorgenomen om niet meer in huis te roken en m'n werkkamer om te bouwen tot een meisjeskamer voor Z. (10). Daarmee ben ik ver gevorderd.
Nu kan ik alleen nog buiten roken, op het balkon, in de koude, maanbeschenen nacht.
Het is niet ondenkbaar dat ik ga stoppen met roken want het lukt me ook steeds beter om me zonder protest neer te leggen bij het onvermijdelijke, al zijn er wel grenzen aan mijn meegaandheid.

2 opmerkingen:

  1. Hm, van roken bij het open raam heb je al een paar keer longontsteking opgelopen, ik hou mijn hart maar vast bij dat roken op het balkon... (de toevoeging "in de koude, maanbeschenen nacht" klinkt trouwens alsof Tommy Wieringa er ook bij was, hopelijk heeft hij ook hij een sterk gestel).

    BeantwoordenVerwijderen