zaterdag 9 november 2013

D'un vergadering l'autre

Vandaag heb ik vergaderd over soep. Jawel, daar kun je ook over vergaderen. Ik heb nog nooit zoveel vergaderd als de afgelopen jaren.
De ene vergadering is nog niet voorbij of er dient zich alweer een volgende aan.

Mijn compagnon P. en ik van Binst & Onderwijl Enterprise¹ zijn bezig met het ontwerpen van een vergadertafel die kan rennen. Van de ene vergadering naar de andere, door de gangen van een bedrijf, door de straten van een stad!
Zo'n tafel heeft het druk.

Volgens Karel van het Reve was vergaderen voor de talentlozen: "Vergaderen is voor de talentlozen," schreef hij.
Niets is minder waar. Ik heb zelden zoveel plezier gehad en zoveel voor elkaar gekregen als nu, nu ik behoor tot de mensen die vergaderen. Er wordt wel eens gezegd dat vergaderen en creativiteit niet samengaan. Hier speelt het oude, hardnekkige, heroïsch-romantische waandenkbeeld van het individu op.

 
De telgang, ook geschikt voor vergadertafels
(filmpje Eadweard Muybridge)
 
¹ "Binst" is Vlaams voor onderwijl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten