zaterdag 13 april 2013

Ik werd gewekt door hijgende vrouwenstemmen

Gisteren viel ik op de bank voor de tv in slaap.
De laatste keer dat zoiets gebeurde was i
n de jaren tachtig.
Ik woonde toen met zes anderen in een huis aan een gracht.
Op een winteravond begon een man op ons te schieten.
Dat er geen doden en gewonden vielen, was louter te danken aan het feit dat hij schoot met een neppistool.

Maar waar had ik het over?
O ja, ik was voor de tv in slaap gevallen.
Ik werd niet gewekt door de bekende ruisende spikkeltjes, achtergrondruis van de oerknal, zoals in de jaren tachtig.
Ik werd gewekt door hijgende vrouwenstemmen uit seksreclames van sms-diensten: achtergrondruis van de oerdrift.

2 opmerkingen:

  1. ik dacht dat je elke avond wel een paar uur voor de tv lag te slapen, of is dat geheim? In dat geval zal ik het niet verder vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt, als ik tv kijk val ik vrijwel direct in slaap. Maar ik word ook snel weer wakker. De halve nacht slapend op de bank doorbrengen, met de tv aan, is zeldzaam.

    BeantwoordenVerwijderen