maandag 1 april 2013

De premier heeft mijn advies in de wind geslagen

James Bond*
Op 1 november vorig jaar kwam in een brief de kleding van de premier ter sprake. In een eerdere brief had ik de premier aangeraden een andere kleermaker te zoeken wegens de zuinige snit van zijn pakken. De CEO van een belastingparadijs mocht wel wat ruimer in de stof zitten, schreef ik hem. Met name rond de schouders, aangezien behalve het hoofd ook de schouderpartij
bij talking heads vaak in beeld komt.
Mijn vader en moeder waren allebei kleermaker, dus ik heb er verstand van.
Maar zo te zien heeft de premier mijn advies in de wind geslagen. Hij luistert liever naar Jort Kelder. En nu is hij door Vanity Fair gekozen tot een van de best geklede wereldleiders.
Een twijfelachtige eer als je bedenkt dat wereldleiders tot de slechtst geklede mannen van de, eh, wereld behoren.
Aan de andere kant wil ik ook niet zeuren: het is fijn dat de wereldleiders kleren dragen en niet in hun blootje rondlopen.

*In Vanity Fair werd de premier vergeleken met Pierce Brosnan (James Bond).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten