zaterdag 29 oktober 2011

Het nummer bestaat niet meer

Model 302 Telephone / Henri Dreyfuss

1.
Door de gedichten van Gerrit Achterberg moest ik denken aan mijn vader.
En aan zijn dood bijna twintig jaar geleden en hoe we zijn huis opruimden.
 

2.
Mijn vader was een lezer van boeken.
Hij maakte vaak aantekeningen in de boeken.
Sommige aantekeningen schreef hij op losse papiertjes, sommige (met potlood) op de bladzijde
.  
Hij had een schuin handschrift.

3.
Vandaag sloeg ik zijn boek met de verzamelde gedichten van Gerrit Achterberg open en er viel een kartonnetje uit met ons telefoonnummer van veertig jaar geleden erop. Het nummer bestaat niet meer (het is verouderd). Als je het toch belt krijg je mij aan de lijn, 13 jaar. Als ik tenminste mag opnemen van mijn moeder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten