woensdag 3 maart 2010

Haar werkwijze is heel precies

Aurel Schmidt
De Whitney Biënnale is een belangrijke kunstshow.

Toen Aurel Schmidt haar bijdrage aan de tentoonstelling opstuurde kreeg ze van de curator per email het volgende berichtje:
“The piece is shit.”

Ze schreef terug:
“Are you serious?”

De curator antwoordde:
“Just kidding. It’s great.”

Ze maakt dirty pretty things. Haar werkwijze is heel precies. Haar onderwerpen zijn grof en duister. Ze schildert als Arcimboldo, maar dan met sigarettenpeuken en ingedeukte bierblikjes.
Ze zegt over haar leven: “Eerst was ik een kind dat graag tekende, toen was ik een tiener die graag tekende en nu ben ik een volwassene die graag tekent.”
De bijdrage die ze stuurde aan de curator van de Whitney Biënniale heette Master of the Universe/Flexmaster 3000.
Ze zegt: “Ik teken veel pikken. Dit is een mooie pik en hij is een mooie man. Hij is knap geworden en dat is waar ik op hoopte. Ik wilde niet dat hij eng of lelijk was. Ik wilde iets liefdevols doen en liefhebben is niet makkelijk. It’s dirty, it’s hard, it’s crazy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten