zondag 22 oktober 2023

Hij gaat zijn bed op de top van een berg zetten

1.
Artificial Intelligence
(AI) is de grafdelver van het internet.

2.
Na de mislukte serie Mooie onopzettelijke alledaagse vernieling wilde ik de serie Nietszeggende gevleugelde woorden beginnen. Maar ik zag er van af. Het is een mer à boire.

3.
Marieke Lucas Rijneveld heeft gezegd: "Voortaan is het Lucas Rijneveld zonder Marieke."
(Nou dat weer).

4.
Ik gumde de aantekening "zie Piketty" uit
.
Ik had met potlood "zie Piketty" geschreven in de kantlijn van het boek De protestantse ethiek en de geest van het kapitalisme¹
.
Ik gumde het uit met een nieuw gummetje.
En moet je zien (zie afbeelding).

5.
Tante M. (85) zei tegen me: "Wat lijk je op je vader!"  

6.
Een man die ik op de televisie zag heeft het volgende plan gemaakt voor zijn dood:
Hij gaat een speciaal apparaat bouwen dat de dekens van zijn bed kan trekken.
Hij gaat zijn bed op de top van een berg zetten.
Hij gaat in zijn bed liggen en veel slaappillen slikken.
Midden in de nacht, als het vriest boven op de berg, zal het apparaat automatisch de dekens van hem af trekken zonder dat hij het merkt (door de slaappillen).
En hij zal dan sterven door de kou.²

7.
Konstantin Paustovski schreef in 1927 in zijn dagboek: "Je moet dagelijks aantekeningen maken. Anders lossen de dagen op als rook."

8.
J. (60) over kunstjes die je kunt doen met je lichaam: "Ik kan mijn alvleesklier een kwartslag draaien."
 

¹ Een studie van Max Weber, uitvinder (van de sociologie)
² Ik wil hiervan een schilderij maken (maar ik kan niet schilderen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten