woensdag 26 november 2014

Ik kan niet zingen

1.
Ik ga vijftig liedjes van de Beatles uit m'n hoofd leren.
Ik kan niet zingen. 

2.
Als ik zing vervalt automatisch elke vorm van zelfkritiek. Voor dit verschijnsel zijn meerdere verklaringen mogelijk. Daarover (en over de onwenselijkheid van zelfkritiek) een andere keer. 

3.
Op dit moment kan ik drie liedjes van de Beatles spelen, namelijk:
In my life;
Norwegian Wood en
The long and winding road
Die liedjes kan ik uit mijn hoofd spelen en zingen.
Nu studeer ik op Penny Lane. Het uit het hoofd leren gaat sneller naarmate ik meer nummers ken.
 

4.
In Penny Lane komt een raar akkoord voor. Op zich is het akkoord niet raar, het is gewoon E, maar in Penny Lane is het wel raar. Daarom moet je bij dat akkoord ook zingen: "Very strange!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten