maandag 26 juli 2021

Hij vloog breeduit en stuurloos in het rond

1.
Ik droomde dat het winter was. Ik liep met mijn vader en moeder door de sneeuw. Wij waren alledrie even oud. Wij waren een jaar of elf. Wij gingen naar de ijsbaan. Onze schaatsen hingen om onze nek.

2.
Over gaten in sokken (over voelen en weten): "Je voelt ze misschien niet, maar je weet dat ze er zitten en daardoor voel je ze toch."

3.
Ik werd op straat aangesproken door een man.
Hij zei: "U bent toch historicus? Weet u misschien een goed boek over slavernij? De familie
van mijn vrouw heeft een slavernijverleden en daar is weinig over geschreven. Mijn opa is omgekomen in Auschwitz, maar daar is veel over geschreven."
Hoe wist die man dat ik een historicus ben?

4.
Ik kijk niet meer naar tennis. Djokovic wint alles. Ik vind onoverwinnelijkheid een vervelende eigenschap.

5. (Kort gesprekje met Z.)
"Pap?"
"Ja?"
"Wil je even de moisturizing curl activation cream brengen? Het is een witte fles met gele letters, hij staat op tafel."

6.
Een dikke bromvlieg kwam plots binnen vallen door het open raam. Hij vloog breeduit en stuurloos in het rond en precies zo vloog hij ook weer naar buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten