dinsdag 13 augustus 2019

Alle ellende van de mensen heeft maar één oorzaak

Op 14 februari en 23 februari besteedde ik aandacht aan de roerige geschiedenis van de parkeermeter of Park-O-Meter. Ik kondigde de komst aan van de omgekeerde parkeermeter, de door mij uitgevonden Kill-A-Meter of Kill-O-Meter. 

De parkeermeter of Park-O-Meter, een uitvinding uit de jaren '30 van Carl Magee (moordenaar en hoofdredacteur van de Oklahoma City News) en Roger Babson (tegenstander van de zwaartekracht), is een apparaat dat de automobilist laat betalen voor stilstand. Hoe langer z'n auto stilstaat, hoe meer geld hij moet betalen.
Mijn apparaat, de Kill-A-Meter of Kill-O-Meter, belóónt de automobilist juist voor stilstand. Hoe langer z'n auto stilstaat, hoe meer geld hij krijgt. Dit is in de geest van de wiskundige en filosoof Blaise Pascal, die schreef: "J'ai découvert que tout le malheur des hommes vient d'une seul chose, qui est de ne savoir pas demeurer en repos dans une chambre"*
De Kill-A-Meter of Kill-O-Meter gaat ervan uit dat belonen beter werkt dan straffen. Psychologisch onderzoek heeft aangetoond dat dit zo is, en je kunt het ook wel op je vingers natellen. Dus geen kilometerstraf (kilometerheffing), waar de VVD terecht zo tegen is, maar stilstandbeloning. 
Mijn machine, uitgevonden op de rand van een nieuw paradigma, zal binnenkort op de Dolce Far Niente Academie feestelijk worden onthuld door een beroemde Praat-O-Maat (een talking head van televisie).
Bestel nu alvast je kaartje via PdW's Le Club Annulation!

*"Ik heb ontdekt dat alle ellende van de mensen maar één oorzaak heeft, namelijk dat zij niet in staat zijn rustig in een kamer te blijven."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten