woensdag 14 oktober 2015

Sommigen murmelden wat

Guillermo de Orange door Antonio Moro (1554)
Het Nederlands voetbalelftal heeft vanavond verloren van het Tsjechische voetbalelftal. Ik heb de hele wedstrijd gezien. Ik vond het Nederlands elftal helemaal niet zo slecht. Maar ik zeg erbij dat ik er niet veel verstand van heb. Mensen die er wel verstand van hebben zeggen dat het Nederlands elftal niet goed speelde, en dan druk ik het netjes uit.
Maar ze waren steeds in de aanval, dat valt niet te ontkennen. En Van Persie scoorde een schitterend doelpunt met het hoofd. Het was alleen in het verkeerde doel.
Wat ik bedenkelijk vond, gezien de omstandigheden, was dat de spelers van het Nederlands elftal aan het begin van de wedstrijd niet uit volle borst meezongen met het volkslied het Wilhelmus (een mooi lied). De meesten hielden hun lippen stijf op elkaar. Sommigen murmelden wat. Dat is geen goed begin. Hoewel ik geen nationalist ben, noch een royalist, denk ik dat het uit volle borst meezingen met het Wilhelmus de spelers van het Nederlands elftal zou kunnen helpen bij het behalen van overwinningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten