vrijdag 19 december 2014

Ik moet op zangles

Ik kan nu ook het lied For no one van de Beatles. Zoals ik eerder al schreef ben ik van plan om vijftig liedjes van de Beatles uit m'n hoofd te leren.

Iemand die ik ken, R., kan hoorn spelen en die wil de hoornsolo in For no one wel op zich te nemen.
Maar ik moet nu wel op zangles. Mijn eigen zang doet soms pijn aan mijn eigen oren. Dat kan ik ook de hoornspeler niet aandoen.
Ik merk dat ik beter zing naarmate ik luider zing. Maar thuis durf ik niet luid te zingen, in verband met de buren en mijn gezin. Luid zingen durf ik wel als ik buiten ben (bijvoorbeeld in een weiland).
Het is niet gemakkelijk om de teksten van de Beatles uit m'n hoofd te leren. Het zijn ijzig heldere teksten, maar ze zijn ook slordig. Een prettig soort jongensslordigheid, dat wel.

2 opmerkingen:

  1. Ja, lekker. Nu je het aan de grote klok gehangen hebt, kan ik niet meer terug. En ik speeeel niet eenshoorn. R

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet ook helemaal niet terug. O ja, ik zal je de partituur sturen. Had 'm al eens gezocht op internet maar niks gevonden. Zal eens kijken of ze 'm hebben bij die partiturenwinkel naast het Concertgebouw, kom, hoe heet die ook weer.

      Verwijderen