donderdag 12 juni 2014

Over banden plakken

Opborrelende luchtbelletjes²
M. fietst elke ochtend door de stad naar school.
Eenmaal per week heeft ze een lekke band.

Hierdoor ben ik goed geworden in banden plakken.
Ik doe het in een ommezien

Ik gebruik de bandenplakset van Simson, daar gaat het goed mee.
Maar ik ben wel vaak het gaatje kwijt. Daardoor weet ik niet waar ik de lijm moet smeren.

Simson heeft hier iets op gevonden, namelijk een geel krijtstompje. Je kunt het gaatje er al onder water mee omcirkelen zodat je later precies weet waar je de lijm moet smeren.²

¹ Van Dale: ommezien (het), omzien, ogenblik, oogwenk: in een ommezien was hij terug; in een ommezien klaar (gereed) zijn; een ommezientje geduld; (gew.) op een ommezien.
²
Door de opgepompte lekke band in een teil of emmer onder water te duwen kun je precies zien waar het gaatje zit (namelijk daar waar de luchtbelletjes opborrelen).

2 opmerkingen:

  1. Antilekbanden erop zetten, paar tientjes en echt bijna nooit meer een lekke band...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als dat "bijna" er niet bij stond, zou ik aanschaf overwegen.

    BeantwoordenVerwijderen