zaterdag 15 december 2012

Die Haydn moet ik in de gaten houden

The Sex Pistols
Ik vind muziek goed te verdragen als die niet uit alle macht probeert mijn ziel te raken.
Bijvoorbeeld Engelse dansliedjes uit het interbellum.
En liedjes van The Sex Pistols.
En de Koreaanse wereldhit van dit jaar.
Ook wel volksliederen, zoals The Star Spangled Banner.
En God Save The Queen.
En Haydn's strijkkwartet opus 76 nr. 3 in C groot (van 6 min. 39 sec. tot 13 min. 22 sec.).
Die Haydn moet ik in de gaten houden trouwens. Die is goed.

2 opmerkingen:

  1. Eerst die fictie-allergie en nu dit.... Ken je De Ondergang Van Een Intellectueel van Joseph Kertesz? Over de werdegang of juist de ontwikkeling van iemand die zich losmaakt uit de verstikkende spinnenwebben van de zelfverklaarde geestelijke elite. Erg overtuigende ideeenroman (met een aantal hilarische camping- en seksscenes)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, 't is interessant. Ik heb er geen hekel aan hoor, aan al die gevoelig- en diepzinnigheid, aan al die soeplepels vol ziel & betekenis. 't Is best prettig om, bijvoorbeeld in een lift of zo, een muzeikje van Mozart of Bach te horen, maar ik zal 't zelf niet snel meer opzetten. Op een of andere manier heeft 't zijn werk gedaan... maar 't blijft, om met de Hegel te spreken, in zijn opgehevenheid wel degelijk voortbestaan.

    BeantwoordenVerwijderen