vrijdag 1 april 2011

Mooie vrouwen raken niet gemakkelijk te water

Toen ik nog heel jong was droomde ik ervan om het mooiste meisje van de klas te redden uit de hoge golven van een zee. Voor jongens van tien is heldendom de koninklijke omweg naar een kus. 
De kans dat een drenkeling een mooie vrouw is, is niet groot.
Mooie vrouwen raken niet zo gemakkelijk te water.
Op het affiche bij de essayprijsvraag Jouw foute held staat iemand die ik wel mag, namelijk Silvio Berlusconi. Er verschijnt vanzelf een glimlach op mijn lippen als ik Silvio Berlusconi zie op tv. Welbeschouwd zijn er twee Silvio’s: Silvio de drenkeling en Silvio de redder. En Silvio de redder springt er telkens weer in om de Silvio de drenkeling te redden.
Plons!
Met die brede lach van oor tot oor is hij mijn foute held.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten