maandag 6 september 2010

Hij woont bij mij in de straat

In het tijdelijk geopende Stedelijk Museum is een kunstenaar bezig van elke bezoeker de lengte op te meten. Hij heeft een hele zaal ter beschikking. De bezoeker moet tegen de muur gaan staan en er wordt er een streepje op de muur geplaatst boven het bezoekershoofd, met de naam en de datum erbij. Zo ontstaat langzaam een Saturnusring van streepjes, namen en data. Het ziet er mooi uit. Het maakt vrolijk. Degene die het bedacht heeft woont trouwens bij mij in de straat. Niet dat dat belangrijk is, maar op een of andere manier is het toch het vermelden waard. Ik geloof tenminste dat hij bij mij in de straat woont. Ik weet het niet helemaal zeker. Het zou kunnen. Het is niet ondenkbaar, laat ik het zo zeggen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten